v User experience

Oční kamera. Váš další smysl při uživatelském testování.

Nikdy jsem nebyl velkým zastáncem oční kamery. Vždycky mi přišlo, že oční kamera maskuje neschopnost designéra dobře naslouchat a pozorovat, co člověk na stránkách dělá.

Postupem času se ale eyetrackingové “železo” radikálně zlevnilo a v tu chvíli mi začalo dávat smysl začít ho používat jako doplněk. Jako další smysl pro designéra.

U nás v LMC při testování:
Pozorujeme, jak lidé pohybují myší a na co klikají.
Díváme se, jak se u toho tváří.
Zjišťujeme, jak obtížné je pro lidi vykonat na stránce nějakou akci.
Nebo jak těžké je nalézt určitou informaci.
Posloucháme, co nám lidé říkají.
A teď dokonce víme, na co se dívají 😉

Každá z těchto věcí sama o sobě je jen dílek skládačky. Nikdy nevíte, pomocí kterého “smyslu” zjistíte podstatnou informaci nebo chybu vašeho návrhu. U nás takto celé testování přenášíme online přímo na stůl designérovi, který v reálném čase využívá všechny tyto “smysly”. Vidí, jak člověk pracuje se stránkou, jak se u toho tváří, co při tom povídá a co na stránce poutá pozornost jeho očí.

Vybavení, které používáme:
http://www.techsmith.com/morae.html
http://www.gazept.com/

A jaké máte zkušenosti s oční kamerou vy?

Přidat komentář

Komentář