v Konference

Zajímavosti z konference Jobg8

S Hankou Kostovičovou, marketérkou Práce.cz, jsme na konci listopadu vyrazili na Jobg8 London, největší setkání jobboardů v Evropě. Přijeli dvě stovky lidí z desítek zemí a webovek, většinou produkťáci, marketéři, majitelé apod. Diskutovalo se samozřejmě o mírném oteplování na trhu, LinkedInu a dalších tématech. Tady je výběr toho, co mi i po více než týdnu zůstalo v hlavě.

Sofistikované produkty pro sofistikované uživatele

„Nechci jen kupovat inzeráty, chci, abyste mi pomohli budovat značku,“ prohlásila recruiterka z ADP na jednom z workshopů. Pojmenovala tím trend patrný v dnešních internetových službách: přechod od jednoduchých nástrojů, které uživatelé již ovládli, k pokročilejším. I klienti jobboardů mají svá stále rostoucí KPI a chtějí po partnerech výkon. Čekají, ze druhá strana bude přemýšlet nad jejich potřebami a dodávat chytrá řešení brzy a levně; pak u nich nechají své rozpočty. Jsem proto rád, že Jobs.cz nasazuje některé metody Human Centered Design (více o HCD), a věřím, že se to brzo promítne do našich služeb.

Madgex

Britská firma Madgex staví jobboardy na klíč. Má platformu a na ní seká jeden web za druhým. Dělají job sekce velkých medií (Guardian, Independent, Telegraph), staví jednoduché samoobslužné vertikální webovky jako onlymarketingjobs.com. Stojí také za jedním z posledních britských jobboardů: Manpower.co.uk.

Hovořili o dvou zajimavých tématech. Zaprvé, komplet migrují na responsive a zbavují se aplikací a to zejména z technických důvodů (údržba jednoho kódu). Ačkołi s tím plně nesouhlasím, protože se domnívam, že apky dodavají poněkud jinou experience než mobile web (zkuste třeba číst zprávy přes apku iDnes a redesignovaný mobilní web iHNed), jsem rád, že toto téma pro mnohé v sále otevřeli. Podle čísel napříč jejich weby vyrostl mobile za poslední rok o 400 % (a tablety překvapivě klesly o 25 %) a 40 % přístupů je přes mobilní zařízení. U nás situace zatím není stejná, ale růst je velmi podobný.

Zadruhé, zaujala mě diskuse pricingu, kdy zdůrazňovali jednoduchý jazyk a cílení ceníku na potřeby. Pro ilustraci si porovnejte jakýkoli trojsloupcový ceník typu Standard – Gold – Enterprise s tím, který má Careers in Audit.

Ceník jinak (Careers in Audit)
zdroj: Careers in Audit Media Pack & Rate Card 2014, str. 7 [PDF]

Odborníků bude ubývat

Poslední věcí byl vývoj trhu. Očekává se pozitivní trend, který ovšem velmi záhy začne narážet na nedostatek odoborníků. Pomalu přicházejí slabší ročníky, takže bude méně inženýrů a vývojářů, po kterých je a bude hlad. V Německu očekávájí zlom už v r. 2015, u nás to bude o pár let později ale i tak podobné (viz ČSÚ).

Věcí na Jobg8 zaznělo mnohem více, přesvědčte se sami v přehledu prezentací. Celkově to bylo i přes organizační mouchy (první den nebyl internet) zejména obsahově povedné. Těším se na další ročníky a doporučuji návštěvu.

Přidat komentář

Komentář